چربی گیر

چربی گیر چیست - انواع چربی گیر - قیمت چربی گیر و غیره جهت نصب و راه اندازی و ارایه گارانتی ( شماره تماس : 28422517-021 ‌ )

چربی گیر

چربی گیر چیست - انواع چربی گیر - قیمت چربی گیر و غیره جهت نصب و راه اندازی و ارایه گارانتی ( شماره تماس : 28422517-021 ‌ )

چربی گیر رستوران

چربی گیر رستوران


چربی گیر دستگاهی جهت جداسازی روغن و چربی از مایعات خارج شده از رستوران - آشپزخانه - تالار - قنادی و سایر اماکن عمومی و اداری یا تجاری میباشد که تحت عنوان چربی گیر فاضلاب از آن یاد میشود.

 فرآیند تولید پساب چرب در آشپزخانه و رستوران و حذف روغن از آبروغن های گیاهی و حیوانی به عنوان یکی از منیع اصلی در طبخ غذا به شمار در می آیند. در فرآیند طبخ غذا عملیاتی چون شستشوی ظروف آشپزخانه - آبکشی غذا و خوراکهای چرب و برنج ها و کفشویی آشپزخانه باعث تولید نوع و حجم قابل توجهی پساب چرب میشود. 

این پساب- عمدتا محتوی چربی- روغن و پسماندهای غذا می باشد و در گروه پساب ها و فاضلاب های چرب طبقه بندی می گردد.


چربی گیر:

در عمل، بازدهی جدا کننده ثقلی بستگی بهنوع طراحی دقیق و بهتر هیدرولیک جدا کننده و زمان ماندگاری پساب دارد. این نوع شناورها برای حذف و پاک کردن

 کاهش روغنهای امولسیون طراحی نمیشوند، بلکه فقط برای روغن های آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. که از آن جمله میتوان زیتون.

 روغن نفت و روغن و چربی‌های موجود در فاضلاب رستوران‌ها را نام ببریم. 


چربی گیر یکی از سیستم های تصفیه فاضلاب است که از آن به منظور انجام عملیات پیش تصفیه جهت حذف روغن و چربی استفاده میگردد. 


منبع سایت: ( ایران چربی گیر ) - (* شماره تماس:28422517-021 * )

نقش مهم در چربی گیر فاضلاب ساحتمان

نقش مهم در چربی گیر فاضلاب ساحتمان


 چربی‌گیرها با توجه به میزان فاضلاب تولیدی که معمولاً ۷۵ درصد مقدار مصرف آب در  شیفت اصلی به طور مثال یک وعده غذایی سرو شده، محاسبه شده، باید به گونه‌ای باشد که زمان ماند لازم برای جدا شدن چربی از فاضلاب را فراهم آورد.


این روش نوعی روش فیزیکی تصفیه فاضلاب است که طی آن نیاز به هیچ گونه تجهیزات الکترومکانیکالی نبوده و کاملاً مقرون به صرفه به لحاظ هزینه اولیه و نگهداری است.


از آنجا که وزن مخصوص روغن و چربی‌ها کمتر از فاضلاب و در حدود ۰٫۹ گرم بر سانتیمتر مکعب است، این ذرات تمایل به شناوری بر روی سطح فاضلاب را دارند.


به منظور انجام این فرایند تنها لازم است که یک محیط آرام و بدون اغتشاش برای فاضلاب فراهم شود.


بنابراین چربی‌گیرها با توجه به همین اصل ساده و در عین حال کلیدی طراحی و ساخته می‌شوند.


روش‌های مختلفی در حذف روغن و چربی از پساب پیشنهاد می‌شود، که مقرون به صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین روش، استفاده از روش ثقلی بوده به سبب کارایی و هزینه کم روش شناورسازی ثقلی، امروزه در اغلب موارد از این روش برای حذف چربی و روغن‌ها از فاضلاب استفاده می‌شود.


فاضلاب خروجی از ساختمان وارد چربی‌گیر شده و پس از رد شدن از آشغال‌گیر تمام عوامل ریز و درشت از آن جدا شده و سپس توسط مکانیزمی وارد سیستم چربی‌گیر شده و طی آن از سرعت پساب حاوی روغن کاسته می‌شود.


منبع سایت :( ایران چربی گیر ) - (* شماره تماس: 28422517-021 * )

لزوم نصب چربی‌گیر

لزوم نصب چربی‌گیر



یکی از معضلات اصلی شبکه چربی گیر فاضلاب ورود روغن و چربی به داخل فاضلاب است، که با انسداد و گرفتگی، سیستم فاضلاب را دچار عیب و مشکلاتی کرده است

به گزارش دهی خبرگزاری فارس از همدان، چربی و روغن‌ها یکی از آلاینده‌های معمول در انواع چربی گیر فاضلاب‌ها هستند؛ معمولاً فاضلاب‌هایی نظیر فاضلاب‌های تولیدی آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، کارواش، قالیشویی و واحد پکینگ در صنایع فولاد دارای چربی و روغن بالایی می باشد.

 چربی گیر فاضلاب یک آشپزخانه صنعتی از مبادی مختلفی طرح و تولید می‌شود که عبارتنداز سینک‌های آماده‌سازی، سینک‌های شستشوی ظروف، ماشین‌های ظرفشویی، بخش آبکشی برنج و حبوبات، کفشوی‌های آشپزخانه و کانترهای سرو غذا است.

 

این فاضلاب عمدتاً محتوی چربی- روغن و پسمانده غذا بوده و در گروه فاضلاب‌های انسانی چرب قرار میگیرد.



منبع سایت: ( ایران چربی گیر ) - (* شماره تماس:28422517-021 *)

چربی گیر چیست و ضرورت استفاده از چربی گیر چیست

چربی گیر چیست و ضرورت استفاده از چربی گیر چیست




 چربیگیر ها توسط نام های مختلف شناخته شده اند: دستگاه های بازیابی چربی گیر، گیرنده های چربی و غیره. 

هدف آنها این است که با استفاده از تجهیزات لوله کشی برای جلوگیری از ورود چربی به سیستم لوله کشی 

ساختمان و چسبیدن آن به دیواره های آنها می باشد. 

علاوه بر این، چربی گیر ها، چربی ها را قبل از ورود به چاه اصلی متوقف می کنند. 



منبع سایت: ( ایران چربی گیر ) - (*شماره تماس :28422517-021*)